افزایش تقاضای نفت ایران از سوی چین

Estimated read time 0 min read

مجید رضا حریری، رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین، تصریح کرد که گزارش‌های توقف صادرات نفت ایران به چین صحت ندارد و این اخبار تنها در راستای ترویج اطلاعات غیرمنطقی و تحریک افکار مردم توسط منابع خارجی منتشر می‌شوند.

حریری افزود: “فروش نفت ایران به چین در سال 2023 با افزایش قابل توجهی همراه بوده و بر اساس آمار سایت‌های بین‌المللی، ایران هر ماه بیش از یک میلیون و 200 هزار بشکه نفت را به چین فروخته است.”

او تأکید کرد که فروش نفت ایران در حال حاضر بین دولت و پالایشگاه‌های چین یا واسطه‌های چینی انجام می‌شود و به دلیل تحریم‌های آمریکا، جزئیات بیشتری اعلام نمی‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین اظهار داشت: “توقف فروش نفت به چین تصویب نشده است و در حال حاضر تقاضای چین برای نفت ایران افزایش یافته است. هر چقدر تقاضا برود، امکان تجدیدنظر در تخفیفات و شرایط فروش نفت وجود دارد.”

حریری به توقعات بالاتر از معاملات بین ایران و چین اشاره کرده و با انتقاد از تبلیغات منفی برخی رسانه‌های غربی، از اهمیت ایجاد قراردادهای جدید با چین برای تسهیل در فروش نفت و اجرای پروژه‌های مشترک یاد کرد.

وی توضیح داد: “قراردادهای مهمی بین ایران و چین به امضاء رسیده که تعهدات جدید برای فروش نفت ایران و همکاری در پروژه‌هایی نظیر ساخت فاز 2 فرودگاه امام و ورزشگاه به همراه دارند. این تعهدات در آینده افزایش دیگری در معاملات نفتی و پروژه‌های مشترک به دنبال خواهد داشت.”

حریری به این نکته پایان داد که در شرایط تحریم، تخفیف‌های صفر یا کمتر برای فروش نفت به کشورهایی که از آن نیاز دارند، اقتصادی و سیاسی تر به نظر می‌رسد و این اقدام می‌تواند به نفع ایران باشد.

با احترام ، مجله خبری صبح آنلاین

مطالب مشابه

+ There are no comments

Add yours