صادق زیباکلام به زندان رفت

Estimated read time 0 min read

صادق زیباکلام، استاد دانشگاه و تحلیلگر سیاسی، به دلیل قطعی شدن احکام پرونده‌های قضایی خود، راهی زندان شد.

به گزارش روابط عمومی قوه قضائیه، زیباکلام در سال‌های اخیر به دلیل طرح مطالب خلاف واقع در رسانه‌ها و فضای مجازی، با چندین پرونده قضایی مواجه شده بود. بر اساس این گزارش، سه فقره از این پرونده‌ها به صدور حکم قطعی منجر شده بود که زیباکلام امروز برای اجرای این احکام راهی زندان شد.

وی در یکی از این پرونده‌ها به جرم فعالیت تبلیغی علیه نظام به ۱۸ ماه حبس و دو سال محرومیت از فعالیت در احزاب، گروه‌های سیاسی و فضای مجازی محکوم شده بود.

حکم دوم زیباکلام که مربوط به فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق انتشار مطالب غیرمستند و غیرواقعی بود، یک سال حبس را برای او به دنبال داشت.

همچنین در پرونده‌ای دیگر به جرم نشر مطالب خلاف واقع، به شش ماه حبس محکوم شده بود که این حکم پس از فرجام‌خواهی در دیوان عالی کشور نیز مورد تأیید قرار گرفت.

صادق زیباکلام، استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران و از چهره‌های شناخته شده در حوزه تحلیل‌های سیاسی، در سال‌های اخیر به دلیل اظهارنظرهای صریح و گاه انتقادی خود بارها مورد انتقاد جناح‌های مختلف سیاسی قرار گرفته بود.

حبس زیباکلام واکنش‌های مختلفی را در میان کاربران فضای مجازی و فعالان سیاسی به دنبال داشته است.

برخی از کاربران، این اقدام را به عنوان محدودیت آزادی بیان و سرکوب منتقدان دانسته‌اند، در حالی که برخی دیگر معتقدند که زیباکلام به دلیل تخلفات قانونی خود راهی زندان شده است.

هنوز مشخص نیست که زیباکلام چه مدت را در زندان خواهد گذراند.

با احترام ، مجله خبری صبح آنلاین

مطالب مشابه

+ There are no comments

Add yours