اخطار فدراسیون جهانی به ژیمناستیک ایران

فدراسیون جهانی ژیمناستیک به فدراسیون ایران اخطار داده است که در صورت عدم برگزاری انتخابات در تاریخ مقرر (24 اردیبهشت)، این فدراسیون با خطر تعلیق روبرو خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، پس از فراز و نشیب‌های طولانی، انتخابات فدراسیون ژیمناستیک قرار است روز 24 اردیبهشت ماه برگزار شود. طبق اعلام سیدمحمد شروین اسبقیان، معاون وزیر ورزش، ثبت نام جدیدی برای این انتخابات انجام نخواهد شد و مجمع انتخاباتی با همان نامزدهای قبلی برگزار می‌شود. 3 نامزد حاضر در این انتخابات شامل زهرا اینچه درگاهی، حبیب نوظهوری و عابد حقدادی هستند.

انتخابات این فدراسیون در حالی برگزار می‌شود که حدود سه سال است که درگیر حواشی مدیریتی است. دوره ریاست زهرا اینچه درگاهی در 19 تیرماه سال 1400 به پایان رسید و پس از 6 ماه سرپرستی، جای خود را به سرپرست‌های مختلفی که توسط وزارت ورزش معرفی شده بودند داد.

در نهایت در تاریخ 24 اسفندماه سال 1401 انتخابات پرحاشیه‌ای برگزار شد که در آن عابد حقدادی به عنوان رئیس انتخاب شد. اما فدراسیون جهانی ژیمناستیک این انتخابات را به رسمیت نشناخت و همچنان اینچه درگاهی را به عنوان رئیس قبول داشت.

پس از کش و قوس‌های فراوان، انتخابات فدراسیون ژیمناستیک با حکم دیوان عدالت اداری ابطال و فدراسیون در دی ماه سال گذشته به اینچه درگاهی تحویل داده شد تا او شرایط برگزاری انتخابات مجدد را فراهم کند.

حالا قرار است هفته آینده انتخابات این فدراسیون با حضور 3 نامزد برگزار شود. نکته مهم این است که فدراسیون جهانی به فدراسیون ژیمناستیک ایران اخطار داده که در صورت عدم برگزاری انتخابات در تاریخ مقرر، این فدراسیون تعلیق خواهد شد.

این در حالی است که مهدی الفتی، ملی‌پوش ژیمناستیک ایران، در روزهای اخیر موفق به کسب سهمیه المپیک شده و در این شرایط بیش از هر زمانی نیاز است که مسئولان ورزش انتخابات را در تاریخ مقرر برگزار کنند تا بیش از این ژیمناستیک ایران درگیر حواشی نشود.

با احترام ، مجله خبری صبح آنلاین

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا