برداشت از فاز ۱۱ تا پایان دولت به ۳۰ میلیون متر مکعب می رسد

وزیر نفت در آئین افتتاح نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی گفت: با تلاش‌های دولت سیزدهم، برداشت گاز از فاز ۱۱ پارس جنوبی تا پایان دولت به ۳۰ میلیون متر مکعب می‌رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد اوجی در این مراسم اظهار داشت: بیست و هشتمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی یکی از رویدادهای مهم منطقه است که با حضور بیش از ۱۷۰۰ شرکت داخلی و ۲۵۰ شرکت خارجی، پویایی صنعت نفت ایران را به نمایش می‌گذارد.

وی با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در حوزه نفت و گاز گفت: در این دولت با اتکا به توان سازندگان داخلی، ۷۹ پروژه به ارزش ۱۶.۵ میلیارد دلار به اتمام رسیده است که برخی از آنها نزدیک به یک دهه متوقف شده بودند.

وزیر نفت افزود: در دولت سیزدهم ۵۴ میلیون متر مکعب به ظرفیت گاز کشور اضافه شد و همچنین ظرفیت پالایشگاه‌های کشور با افزایش ۵۰ میلیون متر مکعب، به تولید ۲۲۰ هزار بشکه فرآورده‌های نفتی در روز رسید.

اوجی با بیان اینکه فاز ۱۱ پارس جنوبی یکی از دستاوردهای بزرگ دولت سیزدهم است، گفت: هم اکنون ۱۲ میلیون متر مکعب گاز از این فاز برداشت می‌شود که تا پایان دولت به ۳۰ میلیون متر مکعب می‌رسد و در سال‌های آتی به ۵۰ میلیون متر مکعب خواهد رسید.

وی با تاکید بر اهمیت استفاده از ظرفیت داخلی در توسعه صنعت نفت، تصریح کرد: با اتکا به توان متخصصان داخلی، شاهد پیشرفت‌های چشمگیری در این حوزه بوده‌ایم و در آینده نیز این روند ادامه خواهد داشت.

با احترام ، مجله خبری صبح آنلاین

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا