بزرگترین آب شیرین کن خاورمیانه در منطقه سیستان نصب می‌شود


در جلسه با خبرنگاران شمال سیستان و بلوچستان، علیرضا قاسمی، مسئول طرح سرسرای شرکت آب و فاضلاب زابل به جزئیات آخرین تحولات در طرح اضطراری تامین آب شرب پرداخت. او اعلام کرد که طرح این امکانات با حفر 73 حلقه چاه و نصب دستگاه‌های آب شیرین کن در مناطق مختلف از جمله حوزه دوراهی دشتک، دشتک حرمک، هامون هیرمند و شیله اجرا شده است.

آب شیرین کن خاورمیانه: توانمندی ۱۰۰ هزار متر مکعبی در ثانیه

قاسمی افزود: “بزرگترین آب شیرین کن خاورمیانه با ظرفیت تصفیه 100 هزار متر مکعب در ثانیه به زودی در این طرح نصب خواهد شد.” این توانمندی بی‌نظیر در تصفیه آب نه تنها نیازهای آبی منطقه را تامین می‌کند بلکه میزان زیادی را به جامعه ارائه می‌دهد.

بهره‌برداری موثر با نصب دستگاه‌های آب شیرین کن

مدیرعامل آبفا سیستان و بلوچستان نیز از نصب دستگاه‌های آب شیرین کن بهره‌برداری موثر از طرح را تأکید کرد. این اقدام با حفظ کیفیت آب و تولید آب شیرین و باکیفیت برای جامعه منطقه همراه خواهد بود.

آمادگی‌های فنی و عملیاتی: ۱۰۰ کیلومتر خط انتقال برق و آب

قاسمی اعلام کرد: “برای اجرای این طرح آمادگی‌های فنی و عملیاتی صورت گرفته و حدود 100 کیلومتر خط انتقال برق، آب، و جاده دسترسی همراه با 73 اتاقک سرچاه به همراه ترانس و سایر تجهیزات نیز آماده شده است.”

تلاش برای کاهش تنش آبی تا تابستان ۱۴۰۳

در خصوص تدابیر زمان‌بندی برای کاهش تنش آبی، قاسمی تأکید کرد: “تمام برنامه‌ریزی‌ها بر اساس پیش‌بینی‌ها انجام شده و تا پایان سال وارد فاز دوم می‌شوند. این اقدامات جلوی هرگونه تأخیر در تحویل آب به مردم را می‌گیرد و در فاز دوم، در آغاز فصل گرما سال آینده، تاکید بر عدم وجود تنش آبی خواهد بود.”

نگاه جدی دولت به تأمین آب شرب منطقه

در پایان، او از عزم دولت در تأمین آب شرب منطقه سیستان و زاهدان خبر داد و اظهار کرد: “بیشترین اعتبارات به سیستان و بلوچستان اختصاص یافته است، که نشان از نگاه جدی دولت به این استان است.”

تلاش برای دریافت حق آب از افغانستان

قاسمی با بیان مشکلات دریافت حق آب از افغانستان افزود: “دولت به جد در تعقیب حق آب از افغانستان است، حتی با وجود گذشت سه سال از هیچ آبی از این کشور به منطقه وارد نشده است. حق مسلم مردم منطقه دریافت آب است و دولت به دنبال حل این مسئله است.”

با احترام ، مجله خبری صبح انلاین

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا