جریمه گرانفروشی در انتظار متخلفان

جزئیات محکومیت ۵ هزار میلیارد تومانی شرکت بهمن‌خودرو

سازمان تعزیرات حکومتی در هفته‌های اخیر اعلام کرد که شرکت بهمن‌خودرو به مبلغ ۵ هزار میلیارد تومان به جریمه محکوم شده است. این خبر باعث ایجاد شبهه شد که چرا این مبلغ به رانندگانی که متضرر شده‌اند باز نمی‌گردد.

برای روشن شدن این ابهامات، ما به سراغ محمد اسفنانی، سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی رفتیم. او اظهار کرد: “تمام افراد متضرر از گران‌فروشی می‌توانند با تقدیم دادخواست، مطالبه اضافه پرداختی خود را اعلام کنند.”

تعهدات قانونی گران‌فروشان و استرداد اضافه دریافتی

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی افزود: “گران‌فروشان نه تنها قانونی موظف به پرداخت جریمه هستند بلکه ملزم به بازگشت اضافه دریافتی به افراد متضرر نیز می‌باشند.”

مسیر تشکیل پرونده و دستورات اجرایی

اسفنانی بیان کرد: “پرونده بهمن‌خودرو از طریق گزارش سازمان حمایت تخلف به وجود آمد، نه به دنبال شکایت افراد. شعبه رسیدگی کننده مسئول تعیین کسانی است که باید اضافه دریافتی را بازپرداخت کنند.”

حکم نهایی با توجه به شکایات

او ادامه داد: “در پرونده‌هایی که ۲۲۰۰ شاکی حاضر به تعهدات قانونی خود درخصوص اضافه دریافتی شده‌اند، به تفصیل بررسی می‌شود و در نهایت حکمی صادر می‌شود که شامل جریمه و استرداد اضافه دریافتی می‌شود.”

خلاصه: اقدامات قانونی برای مقابله با گران‌فروشی

با تأکید بر تعهدات قانونی گران‌فروشان و امکان اعلام شکایت توسط متضرران، سازمان تعزیرات حکومتی به دقت به این اقدامات پیگیری می‌کند. این اقدامات اهمیت بسیاری در جلب اعتماد عمومی و مقابله با گران‌فروشی در بازارها دارد.

با احترام ، مجله خبری صبح انلاین

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا