آفریقای جنوبی: اسرائیل در دادگاه لاهه شکست مفتضحانه‌ای خورد


در یک توقف ناگهانی در دیوان بین‌المللی دادگستری، آفریقای جنوبی موفق به کسب پیروزی مفتضحانه‌ای در برابر اسرائیل شد. وزیر دادگستری آفریقای جنوبی اظهار کرد که این پیروزی نتیجه دفاع‌های مؤثر در دادگاه به شمار می‌آید.

وزیر دادگستری آفریقای جنوبی، رونالد لامولا، پس از پایان دفاع‌های اسرائیل در دیوان بین‌المللی دادگستری اعلام کرد که این کشور “به طرز مفتضحانه‌ای” در دادگاه لاهه با شکست مواجه شده است.

تصریحات وزیر دادگستری

لامولا اظهار داشت: “ما اطمینان داریم که موفق به ارائه شکایتی قاطع و مؤثر بوده‌ایم که وکلای ما جزئیات جنایات اسرائیل را به خوبی شرح داده‌اند و اسرائیل امروز به طرز مفتضحانه‌ای شکست خورده است.”

قوانین تبعیض‌آمیز اسرائیل

نماینده آفریقای جنوبی در دادگاه تصریح کرد که اسرائیل به صورت سیستماتیک، مردم فلسطین را آواره کرده و از حقوق بین‌المللی آن‌ها برای تعیین سرنوشت‌شان سلب کرده است. وی بیان کرد: “ما به طور خاص نگران قوانین و سیاست‌های تبعیض‌آمیز اسرائیل هستیم که به دنبال آپارتاید کردن مردم فلسطین است.”

اولین جلسه دادگاه

اولین جلسه رسیدگی به شکایت آفریقای جنوبی در دیوان بین‌المللی دادگستری، که درباره نسل‌کشی در غزه بود، روز گذشته برگزار شد. این جلسه با حضور نماینده اسرائیل شاهد استدلال‌هایی برای رد شکایت آفریقای جنوبی بود.

اظهارات آفریقای جنوبی در دادگاه

نماینده آفریقای جنوبی با تأکید بر این‌که اسرائیل کنوانسیون پیشگیری و مجازات جنایت نسل‌کشی را نقض کرده است، اعلام کرد: “نوار غزه به یک زندان محصور تبدیل شده که در آن‌جا نسل‌کشی در حال انجام است. اسرائیل بین مبارزان و غیرنظامیان تمیز قائل نمی‌شود و آن‌چه انجام می‌دهد به معنای واقعی نسل کشی است.”

حمایت کشورها از شکایت

شکایت آفریقای جنوبی به پشتوانه حمایت کشورهایی از جمله ترکیه، مالزی، ونزوئلا، برزیل، و جمهوری اسلامی ایران، نقض حقوق بشر توسط اسرائیل را در غزه محکوم کرده و از دیوان بین‌المللی دادگستری خواسته است در مورد این اقدامات متخلفانه تصمیم‌گیری کند.

خاتمه

تیم حقوقی آفریقای جنوبی در پایان اظهارات خود افزود: “رژیم صهیونیستی در حال نقض کنوانسیون حقوق بشر است و نسل‌کشی در نوار غزه ادامه دارد. اکنون لازم است دادگاه بین‌المللی دادگستری، همانند پرونده روهینگی، گام‌های مؤثری را در مقابل رژیم صهیونیستی بردارد.”

با توجه به حضور جهانی در این دادگاه، منتظر اطلاعیه‌های جدید از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری برای مشخص شدن توالی اقدامات و تصمیمات آینده هستیم.

با احترام ، مجله خبری صبح آنلاین

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا